Administratieve vragen

Hoe kan ik jullie bereiken?

Mocht u het antwoord op uw vraag niet op onze website kunnen vinden, neem dan contact op met onze klantenservice.

U kunt een e-mail sturen naar klantzaken@duurzaamopgewekt.nl of bellen op werkdagen tussen 08.00 en 16.30 uur op 0344 – 750 270.

Wij streven ernaar om u binnen twee werkdagen een eerste antwoord te sturen. In drukkere periodes kan deze termijn langer zijn.

Hoe kan ik mijn factuur ontvangen?

Wij sturen maandelijks uw factuur per e-mail. Dat scheelt papier en is wel zo duurzaam! Wilt u toch uw factuur per post ontvangen? Dat kan, geef dat aan ons door en wij zetten het voor u om. Let er wel op dat wij hier een extra vergoeding voor doorberekenen.

Hoe kan ik mijn factuur betalen?

Standaard betaalt u maandelijks uw factuur per automatisch incasso. Het bedrag wordt dan rond de 27e van de maand van uw rekening afgeschreven. Wilt u liever per overschrijving betalen, geef dit dan bij ons aan door een e-mail te sturen naar klantzaken@duurzaamopgewekt.nl. U ontvangt halverwege de maand van ons de factuur, die u dan vóór het einde van de maand betaald moet hebben. Hiervoor rekenen we wel extra administratiekosten, omdat wij er simpelweg ook extra werk mee hebben.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

U kunt uw contact- en/of adresgegevens eenvoudig wijzigen, door ons een e-mail te sturen: klantzaken@duurzaamopgewekt.nl. U ontvangt van ons een bevestiging als uw gegevens zijn aangepast.

Hoe kan ik een wijziging van mijn rekeningnummer doorgeven?

U kunt een ander rekeningnummer doorgeven door (opnieuw) het machtigingsformulier in te vullen en naar ons te mailen of per post toe te sturen. Het machtigingsformulier kunt u hier vinden. 

Mijn maandelijkse incasso is niet gelukt?

Het kan gebeuren dat het incasseren van uw maandbedrag is mislukt. Geen nood! Wij proberen het de maand erop gewoon nog een keer. Let wel op dat we dan twee bedragen (de huidige en de vorige maand) van uw rekening gaan afschrijven.

Hoe kan ik mij aanmelden als nieuwe klant?

Als u een nieuwe bewoner bent in de buurt waar wij een energiesysteem beheren, of als wij de nieuwe exploitant zijn geworden, dan moet u zich aanmelden als nieuwe klant. Dat kan heel eenvoudig door een e-mail te sturen naar klantzaken@duurzaamopgewekt.nl of gewoon door ons te bellen op 0344 – 750 270. Het formulier om een verhuizing door te geven vindt u op de downloadpagina. 

Ik ga verhuizen. Wat moet ik dan regelen?

Als u gaat verhuizen dan moet u zich bij ons afmelden. Dat kan heel snel door het verhuisformulier in te vullen en naar ons terug te sturen.

Voor de hele wijk De Mossen in Houten sluiten wij contracten af voor 15 jaar. Deze contracten zijn woning-gebonden. Dat wil zeggen, dat als je de woning verkoopt, het leveringscontract, eventueel het huurcontract voor de warmtepomp en het servicecontract als lopende verplichting moet worden overgenomen door de nieuwe bewoner (koper).

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u altijd een e-mail sturen naar klantzaken@duurzaamopgewekt.nl of ons bellen op 0344 – 750 270.

Ik ben niet tevreden, kan ik een klacht indienen?

Wij proberen er alles aan te doen om onze dienstverlening zo goed mogelijk te laten verlopen. Toch kan het zijn dat u dat anders ervaart. U kunt altijd uw klacht bij ons indienen. Dit kan per mail naar klantzaken@duurzaamopgewekt.nl of per post naar: Elzenhof 7e, 4191 PA Geldermalsen.

Vermeld in uw brief duidelijk dat het om een klacht gaat, zodat wij dit kunnen verwerken in ons klachtenregister. 

Wat is de looptijd van de contracten?

Voor zowel het leveringscontract, als het eventuele huurcontract voor de warmtepomp, en vanzelfsprekend ook voor het servicecontract, geldt een looptijd van 15 jaar. Het contract van de bronwarmte gaat in per 1 september 2018. Het huur- en/of servicecontract voor de warmtepomp gaat in op het moment dat de warmtepomp geïnstalleerd is.

Ik wil een warmtepomp kopen. Kan Duurzaam Opgewekt de subsidie niet regelen?

Nee helaas, het aanvragen van de subsidie kan alleen door de eigenaar van de warmtepomp worden gedaan. We kunnen alleen de aanvragen doen voor die warmtepompen die we in verhuur aanbieden. Als u er tegen op ziet om zelf de subsidieaanvraag te regelen, kunt u daar eventueel een subsidieadviesbureau voor in de arm nemen. Meer informatie over het aanvragen van subsidie verwijzen wij u naar de volgende link.

Hoe zit het met de garantie op een aangeschafte warmtepomp?

De fabrieksgarantie bij aanschaf is standaard. Echter door afsluiten van een all-in contract zijn eventuele storingen, reparaties en eventuele vervanging etc. voor de rekening van Duurzaam Opgewekt. 

Ik heb een huurwoning via Viveste, maar heb wel een informatiepakket ontvangen, moet ik iets doen?

Nee u hoeft niets te doen. 

Duurzaam Opgewekt levert de service onder de condities van de Warmtewet. Mocht er iets met uw bedrijf om wat voor reden dan ook de dienstverlening niet zelfstandig kunnen garanderen, dan neemt een ander leverancier de dienstverlening over?

Het collectieve systeem in uw wijk valt onder de Warmtewet. Indien wij als Duurzaam Opgewekt niet meer aan onze verplichtingen kunnen voldoen, zal er door de Minister een opvolger worden aangewezen om zo de continuïteit naar de bewoners te waarborgen. Dit is staat los of de warmtepomp gehuurd of gekocht is.

Technische vragen

Hoe kan ik een storing melden?

Kijk even op onze Storingspagina wat u het beste kunt doen.

Hoe kan ik mijn kamerthermostaat het beste instellen?

Uw woning heeft een lage-temperatuur verwarming. Zet de kamerthermostaat dan ook zoveel mogelijk op dezelfde temperatuur. De temperatuur in huis blijft dan zo constant mogelijk en de installatie is dan energiezuiniger dan bij wisselende temperaturen!

Kan ik de WTW-unit blijven gebruiken?

Ja, deze unit kunt u – indien aanwezig in uw woning – blijven gebruiken.

Kan ik de WTW-unit uitschakelen?

De WTW-unit werkt los van de warmtepomp en is in principe dus uit te schakelen, zonder dat het invloed heeft op het verwarmen of koelen van de warmtepomp. Echter heeft men in het verleden de buitentemperatuursensor van de warmtepomp in het aanvoerkanaal van de WTW geplaatst. Hierbij meet hij de aangezogen buitenlucht op een schaduwrijke plek, wat op zich een juiste gedachte is. Als u nu de WTW uitzet, zal de sensor van de warmtepomp de binnentemperatuur gaan meten en daar op gaan regelen, wat vooral in de winter tot grote problemen gaat leiden. Mocht bij het plaatsten van de nieuwe warmtepomp op verzoek van de bewoner de sensor verplaatst moeten worden, kunnen wij uiteraard aanvullend offerte voor uitbrengen.

Hoe is de prijs van het onderhoud aan de WTW-unit opgebouwd?

Eén keer per twee jaar voeren we onderhoud uit aan de WTW-unit (indien in uw contract opgenomen). Voor het jaar dat we geen onderhoud uitvoeren aan de WTW-unit ontvangt u een filterset om zelf te vervangen indien gewenst.

Kan ik onder dit contract uit als ik niet tevreden ben?

U kunt als eigenaar bent van een koelwoning in Houten, na één jaar van uw contract af, indien Duurzaam Opgewekt niet in staat is geweest de koelinstallatie conform de ontwerpspecificaties werkend te krijgen.